6 Nisan 2012 Cuma

Uzaya Lego Adam Gönderdiler!

Kategori: Bilim-Sanat
Yazar: gereksizmevzular


Kanada’nın Toronto kentinden iki lise öğrencisi, meteoroloji balonuna bağladıkları Lego adamı uzayın sınırına gönderdiler ve bunu kameraya çektiler.




Bunu yapanlar da 17 yaşlarında 2 tane ergen lise öğrencisi Esad Muhammed ve Mathew Ho'ymuş. Bu 2 kafadar lego adama Kanada bayrağını sıkıştırıyorlar, sonra bunu da helyumla şişirttikleri meteoroloji balonuna bağlıyorlar. Ayrıca bu mekanizmanın içine de durumu izlemek için 4 tane kamera ve gps özelliği olan bir telefon koyuyorlar. Bi de hepsini geçtim lego adam dünyaya sağ salim geri dönsün diye paraşüt falan yapıyorlar oha falan oldum.


Ulan bunları gördükçe kendi ülkemden, eğitim sistemimden utanıyorum yemin ederim. Adamlar o yaşta uzaya lego adam gönderiyorlar, biz kaç yaşımıza geldik daha helyumlu balonun nasıl uçtuğuna anca akıl erdirebildik. Güzelim körpecik beyinlerimizi ygs'siyle lys'siyle sikip atan canım ülkeme teşekkürü bir borç bilirim.


Neyse konuyu dağıtmayalım. Bu adamlar alıyorlar mekanizmayı Toronto'da bir parktan gökyüzüne salıveriyorlar. Balon 7 km kadar yükselince tabi gps'den gelen sinyali alamıyorlar. Bunlar da eve gidip beklemeye başlıyorlar. Daha sonra bu lego adam tekrar atmosfere girince Mathew denen elemanın Ipad'ine sinyal yolluyor. Bunlar gidiyorlar ve o bıraktıkları parkın 120 km uzağında lego adamı sağ salim buluyorlar. Bize de "vay amk işe bak" demek düşüyor.


Ulan şimdi düşündüm de bu adamlar bunu yapıyorlar da kafadan 4 tane kamerayı ve gps'li telefonu da riske atıyorlar. Hani ne biliyonuz sağ salim döneceğini belli değil. Neyse, ulan benim götüm yemez ki o 4 tane kamerayı balona koyup da gökyüzüne yollamayı, para lan bu para amk. Zaten ibnenin Ipad'i de var para bok demek ki neyse amk bak efkarlandım şimdi.


Konuyla ilgili video da aşağıda merak edenler için:



*     *     *

Bunu sevdiyseniz, bunları da seversiniz...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder